Du mėnesius, naudojantis tinklapiu marinetraffic.com buvo atsekamas judėjimas laivų, kurie priklauso porai nevyriausybinių organizacijų ir naudojosi data.unhcr.org duomenimis. Mes kasdien sekėme imigrantų kasdieninį atvykimą į Italiją. Paaiškėjo, kad tapome stambios aferos ir nelegalaus žmonių pervežimo liudininkais.
Nevyriausybinės organizacijos, kontrabandininkai ir mafija, suokalbyje su ES valdžia, prisidengė migrantų, vežamų į Europą, gelbėjimu, su jais bendradarbiauja italų pakrančių apsauga, su kuria buvo koordinuojami veiksmai.
Prekiautojai žmonėmis iš anksto susisiekdavo su italų pakrančių apsauga, kad toji suteiktų pagalbą. Nevyriausybinių organizacijų (NVO) laivai plaukdavo į „išgelbėjimo taškus“ netgi tada, kai tie, kuriuos reikėjo „gelbėti“, buvo dar Libijos krante. 15 laivų, kuriuos mes stebėjome, priklauso NVO ir reguliariai palieka Italijos uostus, keliauja į pietus, trumpam sustoja palei Libijos krantus, paima žmones ir leidžiasi į už 260 mylių esančią Italiją, nors Tuniso uostas Zarzis yra vos už 60 mylių nuo „išgelbėjimo“ taškų.
Įtarimą kelia šios organizacijos: MOAS, Jugend Rettet, Stichting Bootvluchting, Médecins Sans Frontières, Save the Children, Proactiva Open Arms, Sea-Watch.org, Sea-Eye and Life Boat.
Realūs žmonių, stovinčių už NVO, ketinimai neaiškūs. Motyvuoti juos gali pinigai, ir mes nenustebtumėm, jei taip ir yra. Jie gali vadovautis ir politiniais sumetimais. Maltoje įsikūrusios organizacijos MOAS, vežančios kontrabanda žmones į Italiją, veiksmai – pati geriausia garantija, kad migrantai neužplūs Maltos. MOAS valdo Maltos karinio laivyno karininkas, gerai žinomas saloje savo neigiamu nusistatymu pabėgėlių atžvilgiu. Taip pat gali būti, kad šias organizacijas valdo naivūs „geranoriai“, kurie nesupranta, kad siūlydami savo pagalbą, jie veikia kaip magnetas, traukiantis afrikiečius ir tokiu būdu prisideda prie daugybės mirčių, nekalbant jau apie tai, kad jų veikla destabilizuoja Europą.
reklama
Kad ir kokie kilnūs būtų tų organizacijų ketinimai, jų veiksmai yra nusikalstami, kadangi didžioji migrantų dalis neturi teisės į politinį prieglobstį ir galiausiai atsidurs Romos ar Paryžiaus gatvėse ir sugriaus Europos stabilumą, sukeldami rasinę ir socialinę įtampą.
Briuselis sukūrė ypatingus įstatymus ginti prekiautojus žmonėmis nuo bausmės. Šiai temai skirtame ES rezoliucijos dalyje, pavadintoje „Paieška ir gelbėjimas“, sakoma, kad „privačių laivų savininkai ir nevyriausybinės organizacijos, prisidedančios prie gelbėjimo darbų Viduržemio jūroje, neturi baimintis bausmių už tokios pagalbos teikimą„.
Per du stebėjimo mėnesius mes atsekėme ne mažiau 39 000 afrikiečių, kuriuos nelegaliai kontrabanda pervežė į Italiją, ir tam visiškai pritarė italų ir Europos valdžia.
***
Laivai, kuriuos NVO nuolat naudoja palei Libijos krantus:
„Feniksas“ – vienas iš dviejų MOAS laivų, reguliariai pastebimas Libijos teritoriniuose vandenyse. Užregistruotas Belize, Pietų Amerikoje. Savininkas ir operatorius – Maltos gyventojas. MOAS.
51 metro Topaz Responder, pastatytas pagal užsakymą dirbti avarinėse situacijose. Turi du greituosius katerius. Laivą valdo MSF. Tai vienas iš trijų laivų, kurie gali vežti iškart šimtus žmonių. Registruotas maršalo salose. MOAS.
Iuventa, plaukioja su Olandijos vėliava, priklauso Vokietijos NVO Jugend Rettet.
Golfo Azzuro, valdo olandų Boat Refugee Foundation, plaukioja su Panamos vėliava. Boat Refugee Foundation frachtuoja laivą už simbolinę kainą. Bootvluchteling.
Dignity I, plaukioja su Panamos vėliava. Manome, kad laivas priklauso „Gydytojams be sienų“. MSF.
Bourbon Argos, „Gydytojų be sienų“ laivas. Vienas iš trijų, kurie paima žmones iš mažesnių plaukiojimo priemonių ir pristato juo į Italiją. Šiuo metu plaukioja su Liuksemburgo vėliava. MSF.
reklama
Aquarius – vienas iš „Gydytojų be sienų“ laivų. Plaukioja su Gibraltaro vėliava. MSF.
Vos Hestia – paieškos ir gelbėjimo laivas, kurį frachtuoja labdaros organizacija „Gelbėkite vaikus“. Kaip ir dauguma NVO laivų, stebimas Italijos pakrančių apsaugos. Save the Children.
Astral – savininkas – Proactiva Open Arms. Pastebėjome Astral daugybę kartų Libijos teritoriniuose vandenyse. Laivas reguliariai išnykdavo iš AIS stebėjimo tinklapių. Proactiva Open Arms.
MS Sea-Watch I priklauso Berlyne įsikūrusiai organizacijai. Dirba kartu su Watch The Med, transnacionaline tinkline struktūra, kuri pasisako prieš Europos pasienio režimą ir reikalauja laisvo ir saugaus įvažiavimo į Europą. Sea-Watch.
MS Sea-Watch II priklauso Berlyne įsikūrusiai organizacijai. Dirba kartu su Watch The Med, transnacionaline tinkline struktūra, kuri pasisako prieš Europos pasienio režimą ir reikalauja laisvo ir saugaus įvažiavimo į Europą. Sea-Watch.
Audur. Plaukioja su Olandijos vėliava. Kam priklauso – nežinia.
MS Sea Eye. Priklauso Sea-Eye-eV. Sea-Eye.
Speedy – greitasis kateris, priklausantis Sea-Eye-eV. Laivą konfiskavo Libijos valdžia. Sea-Eye.
Minden – priklauso Vokietijos organizacijai LifeBoat. Šiuo metu plaukioja su Vokietijos vėliava. Lifeboat.
***
Papildymas:
Spalio mėnesį mes pastebėjome, kad keturių NVO laivai rinko žmones Libijos teritoriniuose vandenyse. Mes turime įrodymų, kad šie kontrabandininkai iš anksto derino savo veiksmus su italų valdžia. Prieš 10 valandų iki to, kai imigrantai paliko Libiją, Italijos pakrančių apsauga nukreipė NVO į „išgelbėjimo“ tašką. Pilna ataskaita: „Užklupti nusikaltimo vietoje: NVO užsiima imigrantų kontrabanda ir prekyba žmonėmis„.
Organizacija MOAS glaudžiai susijusi su žinoma amerikiečių privačia karine kompanija Blackwater, Amerikos armija ir Maltos laivynu. Pilna ataskaita: „Amerikiečiai iš MOAS siunčia migrantus į Europą„.
Sudaryta pilna ataskaita apie naudojamus laivus: „NVO laivų armada, veikianti palei Libijos krantus„, o taip pat ataskaita apie tai, kaip žmonės skatinami persikelti į Europą: „Mirties kelią į Europą remia internetas„.
Друзья, сайт находится в состоянии глубокой переделки, поэтому приглашаю Вас вернуться через некоторое время.
Сроки неопределенны, но как только - так сразу.