PAPILDYTA gerbiamo Vytauto Sinicos komentaru:
Laba diena, jūsų portale mano Facebook komentaras šiandien paskelbtas kaip straipsnis mano vardu, be to su antrašte, kurios nerašiau ir kuriai jokiu būdu nepritariu. [...] Savaime suprantama, kad straipsnio į jūsų portalą nerašiau ir leidimo perpublikuoti nedaviau. Jeigu naudojate mano Facebook žinutės citatas rašydami savo publikaciją, ką kiekvienas laisvas daryti, turite užtikrinti, kad būtų akivaizdu, jog pati publikacija nėra mano, o aš joje tik cituojamas.
---
LDiena.lt: taigi, kaip supratote, visas žemiau esantis tekstas, išskyrus antraštę, Jono Kaunecko nuotrauką, pastarojo komentaro intarpą ir LDiena.lt prierašą, yra ištisinė gerbiamo Vytauto Sinicos komentaro citata, perpublikuota iš jo feisbukinės paskyros įrašo. Tikiuosi, niekas iš skaitytojų nepagalvojo, kad gerbiamas Vytautas nusileido iki tokio lygio, kad pats publikuotų savo tekstus nuolat VSD ir AOTD prie KM, stebimame portale, net jeigu šio portalo redakcijos nuomonė kartais ir sutampa su jo paties nuomone.
Ir juo labiau, nė akimirkai nepamanėte, kad Vytautas Sinica gali būti LDiena.lt straipsnių autorius, apsaugok Dieve Vytautą!
---
reklama
Vyskupas Jonas Kauneckas rodo tikro valstybės gyvenimui neabejingo ganytojo pavyzdį. Labai vakarietiškas elgesys, beje, nes JAV, Kanadoje ir pan. vyskupų kritika politikams yra absoliučiai įprastas dalykas (naujausias pavyzdys - viešas Clinton pasmerkimas https://goo.gl/cEbGim). Pagarba vyskupui. Įdomiau, kur ir kodėl tyli visi kiti Bažnyčios hierarchai? Ar reikia būti sovietmečio rezistentu, kad užtektų noro ir drąsos pasakyti tai, kas akivaizdžiai žeidžia ir klaidina tūkstančius šalies katalikų?
Gabrielius Landsbergis gi, žinoma, gali turėti liberalią poziciją. Tokios pozicijos pagal partijos dokumentus ir tapatybę negali turėti konservatoriai ir juo labiau krikščionys demokratai. Tiesmukas rinkėjų klaidinimas tebūnie antraeilė problema. Daug baisiau tai, kaip suktai Gabrielius teisina savo poziciją marksistinėmis klišėmis.
a) "vienas [šeimos] klausimas neapibrėžia katalikybės". Tikrai taip, neapibrėžia. Bet šeimos ir gyvybės klausimai yra raudonos linijos - partijai ar politikui norint vadintis krikščionišku, pozicija šiais klausimais privalo sutapti su Bažnyčios. Labai patogu, bet absoliučiai nenuoseklu ir nekatalikiška būti prieš Bažnyčią šiais klausimais, bet sutarti kitais. Posovietinė katalikybės privatinimo strategija visur bando tą daryti. Beje, kokie tie kiti POLITIŠKAI REIKŠMINGI klausimai, kuriais Bažnyčia turi aiškią principinę poziciją? Sąrašas baigtųsi sulig alkoholiu ir lošimais.
reklama
b) "reikia ne apibrėžinėti šeimą, o rūpintis visomis šeimomis". Reikia rūpintis visomis šeimomis, bet tai įmanoma tik įvardijus, kas yra šeima. Kai sąmoningai vengiama tai apibrėžti, kryptingas rūpestis neįmanomas. Nereikia pažiūrų, užtenka mokslo žinių, norint suprasti, kad santuokinė šeima yra stabiliausia ir kartu vaikams, apie kurių interesus ir poreikį visi šaukia, saugiausia ir geriausia aplinka. Valstybė gali užsimerkti prieš šitą faktą ir toliau remti ir skatinti visokias "šeimos formas" tuo bėgdama nuo atsakomybės už šeimos politiką ir demografinę padėtį arba apsibrėžti, kokią šeimą teisės normomis skatins kaip siektiną. Akivaizdžiai vengiama tą daryti.
c) "esu sąžiningas pats su savimi". Palaikyti moraliai blogą poziciją ir tą nuosekliai, sau nemeluojant, skelbti ir ginti viešai yra moraliai blogas veiksmas. GL lyg ir niekur neimplikuoja, kad yra katalikas, bet atsakymas į Kaunecko kritiką, kad "aš manau kitaip", aiškiai rodo absoliutų atsiribojimą nuo Bažnyčios ir katalikybės. Mat katalikas politikas turi labai aiškius Vatikano įpareigojimus nepalaikyti absoliučiai jokių vienalyčių sąjungų (ne tik santuokų, bet kokių sąjungų) teisinio pripažinimo. Tai prie Jono Pauliaus II 2003 m. priimta pozicija (https://goo.gl/L9vUj0).
d) apie "tokią pačią artimo giminaičio poziciją". prof. Landsbergis neseniai sulaukė klausimo apie vienalytę partnerystę ir pasijuokė, kaip galėtų prieštarauti tam, kas jau egzistuoja. Tuo jis sau būdingu stiliumi apsimetė, kad nesuvokia akivaizdžios skirties tarp socialinio reiškinio ir jo teisinio pripažinimo. Socialinis reiškinys, žinoma, egzistuoja. Bet kiekvieną reiškinį galima laikyti siektinu arba ydingu. Valstybės teisinės apsaugos sulaukia tik siektini ir skatintiti reiškiniai. Profesorius patogiai išsisuko nuo šio klausimo, nors jo atsakymas ir suponuoja, kad vienalytė partnerystė siektina ir saugotina.
Gaila ir gėda, kad šiuo klausimu niekaip nepasimokoma. Po rinkimų TS-LKD frakcijos akivaizdžiai laukia absoliutus nesutarimas pagrindiniais moralės klausimais. Kuri pozicija laimės, lems prisitaikėlių procentas.
---
LDiena.lt: betgi yra kas užsistos Anūką Nr.1 sunkią ir atsakingą akimirką prieš antrąjį rinkimų turą - tai skandinavų bankams priklausančios masinio Lietuvos durninimo organo "Delfi.lt" amebos, puolusiuos pilti savo skystą vandenėlį ant bekylančio gaisro po šv. Gabrieliaus užpakaliu - G. Landsbergiui – kritika iš sąjungininkų
Друзья, сайт находится в состоянии глубокой переделки, поэтому приглашаю Вас вернуться через некоторое время.
Сроки неопределенны, но как только - так сразу.