„Ir kam aš visa tai pirkau?“ – krapštotės pakaušį, apžiūrinėdamas jau trečią šampūno buteliuką, parsineštą iš parduotuvės.
Neskubėkite kaltinti savęs išlaidumu. Jūs paprasčiausiai tapote sumanių marketologų auka. Jie jau seniai sugalvojo, kaip priversti žmogų nusipirkti visiškai nereikalingą jam daiktą.
Štai keli būdai, kurių pagalba prekybos centrai gundo pirkėjus.
ŽVILGSNIO TAISYKLĖ
Marketologams skirtuose kursuose mokoma: „Pirkėjo akių judėjimas per lentynas primena puslapio su epigrafu skaitymą. Pradinis žvilgsnis – į dešinį viršutinį kampą. Po to – bangavimą primenantis stelažo „skaitymas“ – žvilgsnio judėjimas iš kairės į dešinę ir iš viršaus žemyn. Ypač pirkėjus traukia „puslapio vidurys“. Jeigu prekė atrodo itin ryškiai ir iššaukiamai, tai pirkėjas būtinai atkreips į ją dėmesį, ypač jeigu aplinkui pridėliota daug kitų neryškių ir nepatrauklių prekių. Šį metodą galima naudoti tiek realiame versle, tiek reklamoje“.
reklama
JŪSŲ VEIKSMAI. Išmokite apžiūrinėti lentynas iš apačios į viršų ir iš dešinės į kairę. Jeigu elgsitės priešingai, nei skatina marketologų taisyklės, turėsite šansą smarkiai sutaupyti, juk apatinėse lentynose sudėliotos gerokai pigesnės „socialinės“ prekės. O centre – pačios brangiausios ir labiausiai išreklamuotos. Pirkite sąmoningai, o ne tai, kas po ranka pakliuvo.
IŠTIESTOS RANKOS TAISYKLĖ
Marketologus moko: „Norite parduoti prekę? Padarykite taip, kad pirkėjas pamatytų ją ir jos panorėtų. Pageidautina, kad prekė būtų padėta ištiestos rankos zonoje, kad ją galima būtų be jokių pastangų paimti ir paliesti. Palietimas – viena seniausių ir svarbiausių teisės į nuosavybę pareiškimo formų. Ji sustiprina norą tą daiktą turėti.
JŪSŲ VEIKSMAI. Visų pirma – neimkite su savimi į parduotuvę vaikų. Mažylių instinktai veikia stipriau, dėl to, vos pamatę spalvingą įpakavimą, jie jau trokšta tos prekės. Slopinkite nuosavus instinktus. Matote kažką ryškaus, gražaus ir artimo, tereikia tik ranką ištiesti? Stop! „Rysšku ir gražu“ ne veltui padėta ant šios lentynos. Jus gundo kaip mažą vaiką. Paimkite prekę, ištyrinėkite turinį, priimkite sprendimą – pirkti ar ne.
TRIKAMPIO TAISYKLĖ
Marketologus moko: „Prekybos centras turi būti organizuotas pagal „Auksinio trikampio“ principą. Trikampio kampai – įėjimas į parduotuvę, populiariausios prekės (duona, pienas, alkoholis, mėsa, sultys) ir kasa. Kuo didesnis šio trikampio plotas, tuo rentabilesnė parduotuvė. Dėl to prekes, link urios pirkėjas pasirengęs pereiti į kitą parduotuvės galą (duona, pienas, mėsa..) optimalu išdėlioti pačioje salės gilumoje. Šis metodas privers pirkėją pereiti per visą prekybos centrą ir susipažinti su visu pakeliui pasitaikiusiu asortimentu.
reklama
JŪSŲ VEIKSMAI. Jums reikia kažko iš minėto rinkinio? Tada drąsiai žygiuokite į tolimiausią parduotuvės kampą, nekreipdami dėmesio į pakeliui mirgančias lentynas. O paskui tuo pačiu trumpiausiu keliu eikite į kasą. Nepasiduokite pagundai nusipirkti šampūno ir kitų nereikalingų daiktų vien dėl to, kad jie pasipainiojo pakeliui. Šitą pagundą kruopščiai apskaičiavo marketologai. Ir jų darbą apmokėti jums teks iš nuosavos kišenės. Jeigu esate pasirengę mokėti algas marketologams – tai jūsų teisė. Jeigu esama noro išleisti pinigus kokiems nors naudingesniems dalykams – pasirinkite.
LAISVŲ RANKŲ TAISYKLĖ
Marketologus moko: „Aprūpinkite pirkėjus pakankamu kiekiu vežimėlių. Skirtingai nei krepšeliai, jie išlaisvina rankas. O turėdami laisvas rankas, pirkėjai gali sustoti ir pačiupinėti (vadinasi, potencialiai nusipirkti) daugiau prekių“.
JŪSŲ VEIKSMAI. Jei norite sutaupyti pinigų, o ne jėgų, naudokitės krepšeliu. Tada pagunda sustoti ties ryškiomis, tačiau visiškai jums nereikalingomis lentynomis bus mažesnė. Arba, jei pirkinių sąrašas nedidelis, išvis neimkite krepšelio ar vežimėlio ir pasilikite laisvas rankas.
PARDUOTUVĖJE SU TUŠČIU SKRANDŽIU
Jei užsukote į maisto parduotuvę alkanas, pirkinių krepšelis gali žymiai pasunkėti, lyginant su situacija, kai apsilankėte parduotuvėje po sočių pietų.
JŪSŲ VEIKSMAI. Prieš keliaudami į maisto parduotuvę, pavalgykite. Ir patys paeksperimentuokite – ką parsinešite prieš pusryčius, pietus bei vakariene, o ką – po valgio.
PABAIGAI
Psichologai tvirtina, kad tik 30% pirkinių yra tvirtai suplanuoti. Likusieji – impulsyvūs, t.y. įbrukti pardavėjų, marketologų, vadybininkų ir t.t.
Kiekvienas pats gali patyrinėti savo elgesį parduotuvėje. Stebėkite save, savo elgseną. Kiek ji sutampa su prekybos specialistų lūkesčiais? Ar esate pasirengę savo pinigais finansuoti jų pastangas?
Prieš rinkdamiesi prekę, sužinoję prekės kilmės vietą, šalį, regioną, jūs galėsite pats pasirinkti, kokį gamintoją, iš kokios vietos paremsite savo pinigais.
Друзья, сайт находится в состоянии глубокой переделки, поэтому приглашаю Вас вернуться через некоторое время.
Сроки неопределенны, но как только - так сразу.