Menas, kaip ir grožis, slypi žiūrovo akyse. Pavyzdžiui, kas nors gali pasakyti, kad šimpanzės „nutapytam“ paveikslui būdingas prancūzų dailininko Pjero Braso mąstymo platumas. Vargu ar esate kada girdėję apie ši dailininką. Visų pirma dėl to, kad jo nėra.
Kartą švedų žurnalistas sumanė pateikti į parodą paveikslus, kuriuos nutapė žymus dailininkas avangardistas Pjeras Brasas. Paroda sulaukė pasisekimo. Tik niekas iš žiūrovų nežinojo, kad jokio Braso nėra, o paveikslus nupaišė šimpanzė.
Žurnalistas norėjo patikrinti, ar įmanoma apgauti kritikus, pasakius, kad pateikiami darbai – tai „šiuolaikinio avangardo šedevrai“. Suveikė. Žymus kritikas netgi pasakė apie vieną paveikslą: „Brasas piešia stipriais, griežtais potėpiais, tačiau tiksliai apskaičiuoja kiekvieną štrichą. Jo teptukas šoka ant drobės su pašėlusiu subtilumu. Brasas – dailininkas, pasižymintis baleto šokėjo delikatumu“. Kai apgaulė išaiškėjo, kritikas buvo, švelniai tariant, suglumęs ir pasakė, kad kaip ir anksčiau laiko paveikslą geriausiu parodoje. Galiausiai beždžionės kūrinį už 30 dolerių nusipirko privatus kolekcininkas.
Друзья, сайт находится в состоянии глубокой переделки, поэтому приглашаю Вас вернуться через некоторое время.
Сроки неопределенны, но как только - так сразу.